[Epitesz-barkacs] hangnemek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Nov. 21., Sze, 18:44:43 CET

Szali Sandor wrote:

> tanacstalanul ulok itt a billentyu elott :)
> szerintem valami mondatertelmezesbe gabalyodtunk de nem jovok ra
>
> a C-dur hangsor, skala hangjai megegyeznek a termeszetes A-moll skala
> hangjaival
>
> innen indul minden, tovabb egyszerusiteni nem lehet :)

Nézd, te valami zeneelméleti dologról beszélsz, amivel nem lehet eljutni arra,
amit felvetettem, hogy "moll mérgezést kapok a mai zenéktől". Mert úgy tűnik,
hogy ha csak azokat a hangokat használjuk, ami a zongora fehér billentyűitől
származnak, akkor mintha csak nézőpont kérdése lenne, hogy moll vagy dur
hangzású-e a zeneféle.

Szóval zeneelméletileg láthatóan jól tudod, miről beszélsz, de mivel kiderült,
hogy gitározni is szoktál, képtelen vagyok megérteni, mi a gond.

Én sajnos ilyen zeneelméleti dologban teljesen nulla vagyok. Majdnem úgy érzem,
mintha azt magyaráznád, hogy a négyzet és a háromszög végülis teljesen azonos,
csak a négyzetet el kell fordítani 45 fokban. :-)

szóval maradjunk az olyan hangcsoportnál, amik egyszerre megszólalva moll vagy
dur hangzást adnak. Nem kell 7 darabnak lennie, lehet az kevesebb is, több is.
Egy hagyományos gitáron max 6, zongorán (nem eltérő ujjú embernél) 10, hacsaknem
képes valamelyik ujjával két billentyűt is lenyomni. :)