[Epitesz-barkacs] hangnemek

Szali Sandor szali.sandor at gmail.com
2012. Nov. 21., Sze, 19:18:43 CET

jhidvegi wrote:
> Nézd, te valami zeneelméleti dologról beszélsz,

es igen magas szinvonalurol :)

> eljutni arra, amit felvetettem, hogy "moll mérgezést kapok a mai
> zenéktől". Mert úgy tűnik, hogy ha csak azokat a hangokat használjuk,
> ami a zongora fehér billentyűitől származnak, akkor mintha csak
> nézőpont kérdése lenne, hogy moll vagy dur hangzású-e a zeneféle.

mar siman a feherekkel lehet dur vagy moll
persze mas a dominans, a tonika, es mas harmoniak szolnak mellette
aztan mollbol alapfokon is van meg ketto skala
aztan meg azt is fokozzak... :)
pl. mikor a blues moll is meg dur is

> szóval maradjunk az olyan hangcsoportnál, amik egyszerre megszólalva
> moll vagy dur hangzást adnak.

dehat akkor kiderul, 10 level utan megiscsak, hogy ahol skalarol irok, ott
akkordot kersz szamon?
most Te szimplan dur es moll akkordokrol irsz.
dehat mondjuk egy dur hangnemben is a kiseretben boven szolhatnak moll
akkordok, meg vice cersa, sot...
szerintem olyan egyszeruen nincs is, hogy csak moll vagy csak dur akkordok
szolnak :)
hat meg lehet persze csinalni de az max. pistike szintu kiseret,
C-F-G-C egy c dur notahoz

3hang mar egy alapakkord
sot a torzitott gitaron sokszor 2
a powerchord