[Epitesz-barkacs] hangnemek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Nov. 22., Cs, 04:05:40 CET

Szali Sandor wrote:

> dehat akkor kiderul, 10 level utan megiscsak, hogy ahol skalarol
> irok, ott akkordot kersz szamon?

Van értelme zeneszámoknál másról beszélni?

> dehat mondjuk egy dur hangnemben is a kiseretben boven szolhatnak moll
> akkordok, meg vice cersa, sot...

Hogyne, persze, de a kommersz zeneszámoknak, amik témába jöttek, nem jazz, nem
komolyzene, általában van egy divat által megszabott hangnemük, attól még lehet
bennük ezmegaz, más is, de ez a domináns. Manapság a moll a divat. Én csak erről
beszéltem, nem érdemes ebből nagy feneket keríteni.