[Epitesz-barkacs] hangnemek

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Nov. 22., Cs, 10:30:32 CET

Szali Sandor wrote:

> lehet ettol olyan demoni, nyomas alatt van az egesz, ki akar
> szabadulni a mollbol? :)

Na persze! :)

> gugli szerint is a nightwish kedvence a harmonikus moll, aminek a
> skalahangjai mar nem egyeznek a megfelelo, feljebb indulo dur sorral,
> mert a

Á, innentől nekem kínai, nem arabos. :-)
Mindenesetre valszeg olyan a hangzásuk, hogy aki ismeri őket, bármikor bárhol
egy részletet hall, rögtön rájuk ismer. Ez pedig a népszerűségnek egy lényeges
alapeleme.

Aztán az is nagy hatóerő, hogy valami űrbeli, képzeletbeli világba viheti a
hallgatóságot, akik ezzel frankón kiszabadulnak arra az időre a hétköznapi ócska
realitásból. Kábszer, ami nem ártalmas. Megfelel pl annak, hogy valaki mondjuk a
voyagert nézi, nem pedig hírműsorokat.