[Epitesz-barkacs] Nem is annyira off

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2012. Nov. 25., V, 16:39:32 CET

Na Józsi, zsarátnokot vetettél a szalmabálára!

Kiváló alkalom mindenkinek, hogy kiadja magából, kit-mit útál az
életben.

Én ugyan csak jó fél évszázados múltra tudok visszaemlékezni, de azt a
sok gyönyörűséget, ami ennek a történelmi epizódidőnek a távolabbi
végében leledzik egyesek szerint, bizony hiába keresem. És az a fixa
ideám, hogy ha még régebbre is tudnék emlékezni, akkor sem találnám.
Erre utal minden emuláció, ami a régebbi korok emlékeiből próbálja
megmutatni az akkori valóságot.

Van néhány dolog, amit az emberek többsége baromira útál.

Ilyen pl. az éhezés. Én most nem a mazohistákról meg az aszkétákról
beszélek, hanem a túlnyomó többségről, aki egyáltalán nem érzi jól magát
attól, ha soha nem ehet annyit, hogy ne maradjon éhes utána.

Aztán pl. a betegségek. A túlnyomó többség nem szeret beteg lenni,
egyáltalán a legkisebb mértékben sem, mondhatja bárki, hogy ettől csak
nemesb lesz a lélek.

Leginkább e kettő, de főleg az első, ami mozgatja az embert. És emiatt
egyértelmű a változások iránya, mármint hogy aki teheti eszik, és aki
teheti, elkerüli a nyavalyákat.

És ennek, végső soron a világról szerzett tudásunk felhasználásának
következménye a népesség rohamos növekedése.

Erre aztán ki-ki megadja a maga félek, túl gyakran politikai válaszát,
ami jól bebagyulálva, vagy gyakran kendőzetlenül azt a triviális
"megoldást" kínálja, hogy coki, mindent vissza. Ha nagyobb lesz az
éhezés még ott is, ahol manapság hájasra zabálják magukat az emberek,
meg azokon az égtájakon sem jut gyógyszer a tömegeknek, ahol eddig a
tajgetosz helyett inkább az inkubátort helyezték ki az előtérbe, nos,
akkor valóban lehet számítani az emberiség szaporodásának lassulására.
Csak kell hozzá erős kéz, okos agy, aki rendbe teszi a dolgokat.

Vessetek bár ezért rám követ, valahogy nekem mégse tetszik ez a
perspektíva.

Üdv
pi