[Epitesz-barkacs] Nem is annyira off

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Nov. 25., V, 19:40:34 CET

Hofferek Attila wrote:

> Kár ezt túlgondolkodni, a föld életében egy pillanat az emberiség,
> és ha nagyon viszket neki, levakar minket magáról, és minden megy
> tovább, mint eddig, kialakul majd megint valami csúcsfaj, aztán az
> is kiirtja magát, a föld meg él tovább. Teljesen beképzelt dolog azt
> hinni, hogy komolyan tudunk olyat csinálni a földnek, amit pár
> milliárd év alatt ne heverne ki.

Mégis, csak most, utoljára. :-)

Hát igen, ez a természetes folyamat, a nyilvánvaló megoldás.
Azonban az ember kapott egy páratlan esélyt azzal, hogy nem csak, mint
csúcsragadozó, uralhatja az egész bolygót, hanem mint olyan lény, az egyetlen a
földiek közül, amelyik képes gondolatokat is egymás felé közvetíteni
(kommunikáció). Az állatok - megint csak Csányi Vilmos gondolataival élve - be
vannak zárva saját elméjük börtönébe. Valszeg vannak gondolataik, de azt nem
tudják egymáshoz eljuttatni, max nagyon egyszerű dolgokat mutogatással meg
másféle jelekkel.

Az embernek az a páratlan lehetősége, hogy ezzel a képességével létre tudta
hozni a technikai civilizációt, és ha nem ilyen ostobán sáfárkodik vele, akkor
elvileg akár a föld lakható idején (kb 3 milliárd év) túl is létezhetne, nem
csak párszázmillió évig vagy éve, ahogy a leghosszabb ideje itt élő közül a
csúcson lévők. Mi ki is tudtunk már jutni a föld vonzáskörzetéből, ha csak
próbaképpen is, és van fogalmunk arról, hogy ez egy bolygó, egy naprendszer, meg
még rengeteg dologról.

Persze ez a ma még rengetegek által gyűlölt dolog (technikai civilizáció)
felemás módon működik, az emberek nem kis része legszívesebben tisztán szakrális
társadalomban élne, de persze úgy, hogy ami már megvan, azt azért hadd
használja. Ez bizony a szervezetekre is vonatkozik, az egyházakra is. Így pedig
nem megy.

Különben ez a bolygó eléggé hasonlít a "paradicsom"-hoz. Nem lehet eltávozni
róla, nincs olyan lény, amelyik a saját erejéből ki tud menni, de itt megvan
mindene ahhoz, hogy élhessen. Innen anyagok is csak kismertékben tudnak távozni
(a legkönnyebb gázok molekulánként), inkább szaporodik az anyag, ami behull,
belejut a légkörbe, azt megfogja. De az ember képes rá, hogy ezt a paradicsomot
totál szétrombolja a saját szemszögéből nézve, meg persze rengeteg más fajéból
is.
____
Szóval egyelőre az a forgatókönyv tűnik megvalósulónak, amit írtál, nekem meg
felcsillant a szemem, amikor a riportot hallottam, és rögtön megnéztem a neten
is, hogy mi az ábra, és úgy tűnik, nem nulla a remény, hogy legalább a fejekben
legyen változás, hiszen már nemzegközi a mocorgás, és tettek is ezt-azt, ha még
annyira halovány is az egész. Na meg persze attól is felcsillant a szemem, hogy
ennek a nagy öregnek a nevét is meghallottam, meg hogy még egy filmet is csinált
a témáról!

Hát csak ennyi - hjozsi