[Epitesz-barkacs] OT: segitseg kellene

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Okt. 3., Sze, 10:07:13 CEST

Üdv a nagyérdeműnek.
Az a probléma merült fel, hogy valamit elkúrtam, és nem tudom helyrehozni a
számítógépen.

A probléma: egy figyelmeztető háromszög ikon, ami problémát jelez a hálózattal
kapcsolatban. Engem nem zavarna, mert működik a gép, csak valamit rohadtul
keres, ezért a bootolás alkalmanként egy évig :) tart.

Felállás:
A gépen xp fut, nincs hálózat olyan értelemben, hogy nincs másik gép.
A net üvegen jön, ez egy kis kütyü, amibe bejön az üveg, kimegy belőle egy
telefoncsatihoz hasonló kábel, ami eddig az adsl modembe ment.
ebből a kütyüből egy másik kanóc megy egy tv elé kötött szettopboxba (jó, nem
így kell írni).

Eddig jól ment, de tegnap ki kellett az egészet kapcsolni villámlás miatt, aztán
amikor visszakapcsolatam, az istennek nem akart csatlakozni. Ezért matattam
itt-ott.
Ezt a hibát pl biztos elkövettem:
Internetbeállítások/kapcsolatok,
Az aktuális kapcsolatra lépve tulajdonságok,
A speciális fülön van egy négyzet, "Megengedem a hálózat más felhasználóinak,
hogy ennek a számítógépnek az internetkapcsolatát használják".

Ezt lehet, hogy nem kellett volna kipróbálni, mert utólag a kérdőjelet ide
vonszolva ez az üzenet látható:

"Itt adható meg, hogy engedélyezi-e a kapcsolathoz az internetkapcsolat
megosztását. Ha engedélyezi az internetkapcsolat megosztását, a házi vagy kis
munkahelyi hálózathoz csatlakozó hálózati kártya új statikus IP-címkonfigurációt
kap. Az otthoni vagy kis irodai hálózaton az internetkapcsolatot megosztó
számítógépen minden meglévő TCP/IP kapcsolat elveszik, és újra létre kell
hozni."

Hát amellett, hogy én ezt az egészet nem igazán értem, nem veszett el úgy semmi,
hogy nekem újra kellett volna bármit létrehoznom, tudok a netre kapcsolódni. De
ha a hálózati kapcsolatok ablakot megnyitom a vezérlőpultból, ott a Helyi
kapcsolat tényleg hibát mutat, és ezt a hibát jelzi a képernyő jobb alsó sarkán
lévő kis háromszög ikon is.

Próbálkoztam a hálózat beállítása varázslóval, ezen belül is pl azzal, amikor
egy gép van csak, és az kapcsolódik az internethez, aztán azzal, aminél valami
hubon keresztül ez a gép, de itt a példarajzokon más gépek is vannak, aztán
azzal, amikor két gép van, és ez egy másikon keresztül kapcsolódik (gondoltam,
hátha az üvegkábeles kütyüt számítógépnek lehet tekinteni).

Mindegyik után rákattintva erre a helyi hálózatra a "Támogatás" fül alatt az az
üzenet van, hogy nincs kapcsolat vagy korlátozott.

Ott egy lehetőség: javítás. Elmolyol vele egy darabig, de egyik után se hozott
eredményt, azt írja, hogy forduljak a rendszergazdához.

Hát én most hozzátok fordulok. :-)

Valaki régebben említett olyat, hogy az eszközkezelőben valamiket ki lehet
törölni, majd újból létrejönnek úgyis. Mert ez már régebben is felmerült
egyszer, és ha jól emléxem, ez oldotta meg, de marhára nem emléxem a
részletekre.

hjozsi

Ps: elképesztő egy varázslat ez az egész, csoda, hogy tud annyira működni, hogy
képes vagyok használni ezzel a IT "tudással". Nem is értem, hogy tud ez bárkinek
is a fejébe menni. Lehet, hogy 5 éves kortól kell kezdeni? Vagy már az
anyatejjel....?