[Epitesz-barkacs] OT: segitseg kellene

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Okt. 4., Cs, 14:13:25 CEST

Ja, még kérdeznék valamit, ez nem annyira ide illő:

A gps telefonok az analóghoz képest olyasmiben (is) különböznek, hogy nem
folyamatosan adnak és vesznek a rádióik, hanem összeszedik az infókat (hangot
pl) valami jól összetömörített, digitalizált csomagokba, és ilyen csomagokat
löknek ki viszonylag kis bekapcs. időaránnyal, ezért képes a szaros kis aksival
sokáig üzemelni?

Ezt azért kérdezem, mert korábban a másik listán felmerült egy olyan, hogy a
NiMH aksik nem úgy csinálnak memóriaeffektust, hogy csökken a kapacuk, hanem
hogy megnő a belső ellenállásuk. Ez a minap jutott eszembe, és a marha rövid idő
alatt kimerülő cordless telefon akkupakjával párhuzamosan belegyömöszöltem az
egyikbe 4 paralell 220uF-os elkót, és máris sokkal tovább bírja.

Az első adag aksit, ami volt bennük, LED-es lámpákba raktam, és ott tök sokáig
bírják, szóval tényleg nem a kapaccal lehet a baj, hanem a hirtelen terhelésre
konyulhatnak inkább le, pont arra, amit egy ilyen telefon művel. Jól látom?