[Epitesz-barkacs] OT: segitseg kellene

Kaczmarek Edvard edk-barkacs at babakezek.hu
2012. Okt. 4., Cs, 14:33:00 CEST

> Most már világos, hogy van vezetékes meg rádiós (antennás). Van
> valami előnye-hátránya egyiknek a másikkal szemben?

Az antennás plusz funkciója, hogy az eszközöz madzag nélkül is tudnak
kapcsolódni hozzá.

> A wifis az miben is más?

Az az antennás.

> Netán lehet vele itt a bp22-ben netre is
> nyomulni? Olvastam valami plakáton, hogy itt ingyen wifi van.

Nem. Azokkal az eszközökkel lehet az ingyen netre kapcsolódni, amikkel a
rádiós routerhez is.

> valaki a hatókörzetben egy laptoppal rohangál, és van az egyik usb
> likba beledugva neki egy ilyen kütyü
> (nemtom, mi a neve), akkor tud netezni pl a parkban ülve? Vagy

Igen. Rádiós hálókártya a neve, lehet beépített is a laptopban, mobiltelefonban.

> Vagy csak az az eltérés, hogy nem antennát, hanem ezt a wifi cuccot
> használja ez a fajta router arra, hogy a gépek a hálózaton lógjanak?
> Ez más freki? Más adatátviteli mód?

Ugyanaz a technológia, tehát neked a rádiós router olyan lenne, mint az,
amivel az önkormányzat az ingyen netet szolgáltatja.

Ed