[Epitesz-barkacs] Élő kiszáradt bőr puhítása

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2012. Okt. 8., H, 10:24:42 CEST

Valamikor régen tanultam, hogy a kozmetikai krémeknek különböző a
víztartalma.
Most kicsit utánanéztem, hogy mit találok az interneten.

Vannak zsíros krémek, ezek az éjszakai krémek. Ezek nem szívódnak be.
A szilikon víztaszító.
A koleszterin vízmegkötő tulajdonságú.

Mivel a poszt onnan indult, hogy kiszáradt bőrt kell megpuhítani,
így kisérletezésre koleszterines kenőcsöt ajánlok a következők miatt:

"Koleszterin krémek

A koleszterin  szervezetünkben, bőrünk zsiranyagaiban is megtalálható, nagy
vizmegkötő képességü anyag,  a krémek emulgeálását és felszivódását is
jelentősen segiti, de bőrizgató sajátsága miatt krémekben max. 1-2%-ban
alakmazható. Mindenfajta zsiranyag, igy az ásványi zsirok vizmegkötő
képességét is növeli, ezrét segitségével fontos mesterséges
krémalapanyagokat készitenek ( Eucerin, koleszterines vazelin)és  ezekből
jó minőségü hidratáló-, hatóanyagos-,  masszázs-, és sportkrémek
készithetők, elsősorban zsirhiányos, zsir- és vizhiányos, igényes bőrök
kezelésére. Hajlamosak a megkeményedésre, emulziójuk hőállósága nem jó,
stabilitásukat növelhetjük zsiralkoholok, lanolin, lecitin, gélképzők (
szilikagél) hozzáadásával."

Forrás: users.atw.hu/kozmetc/sz8c.doc

Koleszterines kenőcsöt gyógyszertárban is lehet kapni, talán koleszterines
popsikenőcs néven.
Ha kísérletezni akarsz, akkor lehet, hogy kérhetsz nagyobb dózisú
koleszterinnel is.

Üdv. Tibi