[Epitesz-barkacs] Merleg tap

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2012. Okt. 9., K, 16:21:22 CEST

Mielőtt elküldeném a listára, ellenőrizd, hogy nem szaladok-e megint
bele valamibe?

Üdv
pi

Sziasztok!

Ezennel megkövetem Józsit, elnéztem egy átkötést:(.

Annyiban volt csak igazam, hogy terheletlen állapotban, ideális
kondenzátoron valóban nagy lesz a feszültség, a gyakorlatban azonban nem
fog számottevően a névleges ráírt érték fölé nőni. Ami persze még így is
elég sok. Viszont a kondenzátort nem lehet megérinteni, tehát a tárolt
energia nem játszik.

De most már végleg nem értem ...

A közölt rajz alapján nem is látok töltést, mert amit pozitív
félperiódusban belenyom, legalább annyit kis is szívhat belőle a negatív
félperiódusban.