[Epitesz-barkacs] hosszú és vastag falátfúrás?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Sze. 7., P, 07:03:01 CEST

Cser Tamas wrote:

> Ez a "kínomban csináltam" nálam sem ismeretlen :-)

Téglafalba egy tök jó megoldás, ha van az embernek sima vídiafúrója megfelelo
átméroju, és egyszeruen hegesztéssel megtodja kicsivel vékonyabb vagy max
ugyanolyan átméroju "gömbvassal" a szárat. Ilyet én csináltam 10-es meg 12-es
vídiafúróra is. Egy hagyományos, racsnis ütvefúrógéppel akár 60 centis
téglafalat is át lehet vele fúrni úgy, hogy surun kell persze kihúzogatni, hogy
kihordassa az ember vele a törmeléket. Elofúrásra is jó, de alapvetoen átmeno
csavarokhoz használtam régen, amikor nehéz szekrényeket kellett téglafalra
szerelnem.

Maga a hegesztés is nagyon egyszeru, ha azonos átméroju a toldóvas a fúró
befogószárával: ki kell mindkettot hegyezni, befogni satuba úgy, hogy felül
hozzáillesztek valamit, hogy úgy is "fusson", akkor odapöttyintek a V alakba a
csúcsba. Átfordítom, újabb befogás, még egy pöttyintés, majd rendesen kijjebb
befogva szépen meg kell tölteni a V alakot. Végül átmérore köszörülni, illetve
lehet egyengetni is, ha elhúzta a hegesztés. De csak görbeségre húzza el,
eltolás nem lesz benne ugye. A kihegyezés miatt teljes keresztmetszetében van
meghegesztve, szóval nem valószínu, hogy a fúró a lyukban reked, mert letörik a
hegesztésnél.