[Epitesz-barkacs] szabad térben elhelyetett kazán

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Sze. 28., P, 22:54:37 CEST

Hofferek Attila wrote:
> 2012.09.28. 22:32 keltezéssel, Zoltán Radó írta:

> Gondolom azt, ami elindítja a keringetést ha a) a kazán fel akar
> forrni, vagy b) a lakásban hőigény keletkezik. Biztosan létezik olyan
> szigetelés is, hogy egész télen egy éjjel se jelentkezzen hőigény,
> viszont akkor minek kazán, elég egy gyertya, vagy két ember a
> fűtéshez.

Végülis, ha kint van a kazán, akkor azt célszerű nagyon szigetelni a csöveivel
együtt.
Ha ez megvan, akkor nagyobb veszteség, hogy jár a szivattyú, mint a kazán
hővesztesége, tekintve, hogy elég kicsi felületekről van szó a házéhoz képest,
és sokkal jobban is lehet szigetelni, mint ahogy a házat szokták.

Legjobb, ha gravitációsan tud annyi szobahőmérsékletű víz beáramolni a kinti
kazánba, hogy ott ne fagyjon meg a víz semmiképpen akkor sem, ha nincs benne
fagyálló. Az a kis hő, amit bentről kivisz, az szerintem elenyésző a fentiek
miatt. Tán nem is vehető észre, max a radiátor tapogatásával, ha jó a
hőfoksaccoló képessége valakinek.

Én is szívesen elkövetnék valamikor ilyesmit a kerti lomok eltüzelésére, meg
persze az óriási mennyiségű reklámanyag se kutya, aztán valamivel biztos fel
lehet itatni használt motorolajat is, meg ami még nem jut eszembe hirtelen. De
mindenképpen olyasminek kell lennie, hogy ne füstöljön, tehát nagy légfelesleg,
magas hőfok, mittudomén. Aztán lehet, hogy az egészet hagyom a francba.

Mágusnak megvan már az egész, de nem sokat írt a tapasztalatokról. Arra emléxem,
hogy kritikus időkben direktvillany a megoldás, ami a lehető legdrágább
hozzáférhető módi. Fogadni mernék, hogy a klíma is még a holdban van
működésileg, pedig harmada lenne a villanyfogyasztása, mint a direkt módinak.