[Epitesz-barkacs] hajópadlo fektetése

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2012. Sze. 30., V, 21:48:13 CEST

> Esetleg más megoldás?

Kellemetlen feladatot vállaltál be, és talán nem is jó alapanyagot választottál.
Van az a fajta, aminek nem tudom a nevét, de a nútoknál "bebuktatni" kell
egymásba, és ha már síkban vannak, összekapaszkodnak, nagyon pontosan
illeszkednek, és megválasztható, hogy milyen fából legyen a kopófelület. Pl
tölgy.

Ha már így alakult, van javaslatom, ha a ragasztásnál maradsz.

1. Ha a ragacs nem villámgyorsan köt meg, hanem netán kibírja az egész rendszer
összerakását is, akkor úgy kéne elstartolni, hogy a kezdőoldalnál fadarabokkal
elérni, hogy az első szál egyenes legyen, aztán ragacs, következő, ragacs,
következő... Ha nem mennek simán egymásba (ez lenne a jó), akkor egy hosszúszárú
Z alakú laposvassal lehet kalapáccsal segíteni. (Rajz).

Ha végigértél, akkor két ilyen megnyújtott Z-szerű vassal több helyen
belekapaszkodni az egésznek a két szélébe, és menetes orsóval összehúzatni, és
eközben néhány deszkával, ami keresztben pont olyan hosszú, mint amilyen széles
az egész, lenyomatni úgy, hogy a deszkákra sok súly van rakva. Azért, hogy
nehogy felpúposodjon az erő hatására az egész.

2. ha a ragacs gyorasan köt, akkor annyit kell összehúzatni hasonló módon,
amennyit megkötés előtt össze lehet rakni.

Vagy ha nem is gyorsan köt a ragacs, de elég jó szoros az illesztés, ezért
egybemaradnak összeütés után, akkor lehet kényelmesen haladni vele végig, majd a
végénél lehet kiékelést is választani, nem a menetes száras dolgot, ami azért
bevallhatom, elég kellemetlen és anyagigényes.

A ragasztás azért se rossz, mert ha a fák abszolút nem tudnak egymáshoz képest
moccanni, akkor biztos, hogy nyikorgásmentes marad az egész. Az marha
kellemetlen, ha a fák icipicit is tudnak egymáshoz képest mozogni, és lehetetlen
rajta csendben menni.

Régen raktam össze ilyesmit, azt nem kellett ragasztani, nagyon szorosan
illeszkedtek. A rajz szerinti eszköz nagyon jól bevált a nútok összeütésére.

Régen csináltam olyan lépcsőt, aminek a fokai falba lettek betonozva, a szabad
végük semmivel nem volt alátámasztva, hanem a korlát adta a merevséget. Marha
nagyot hajlott egy-egy fok, a megterhelték még magában. A korlátot eporapiddal
ragasztottam össze, tehát volt felül a merev keményfa kapaszkodó, függőlegesen
meg fokonként az esztergált keményfa korlátfák. Asszem 20-as vagy ilyesmi fa
csapokat használtam, ezek voltak beleragasztva a korlát kapaszkodófájába is, meg
a rudak végeibe lent-fent, meg a lépcsőfokokba. Az egész hangtalan lett, és jó
merev is.

Eporapidból van 20 perces is, meg 5 perces is. De biztos van más, ide sokkal
célszerűbb ragacs is. Ezeket már vagy 25 évvel ezelőtt csináltam. Akkor még
filcet raktunk a padló alá.

A non-text attachment was scrubbed...
Name: hajopadlo1.gif
Type: image/gif