[Epitesz-barkacs] hajópadlo fektetése

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2012. Sze. 30., V, 21:14:38 CEST

Sziasztok!

Egy centiméteren belül sík (egy az határozatlan névelő) betonfelületre
fektetnék hajópadlót. Aljzatkiegyenlítésre és (hang)szigetelésre 2x5mm
MYRELON (rugalmas, zártcellás extrudált polietilénhab lemez) szolgál. A
borított felület 4m*3,5m, a padlólap 4m*9cm*19mm. Párnafa használata
nélkül szeretném letenni, de hogyan erősítsem össze?

A padlólapok a végükön nézve szabadon hagyva akár 1-2 cm-es különböző
irányú vetemedést is mutatnak. Szerencsére él irányban legfeljebb kb. a
nút szélességében találtam ívet (6mm). Tűzőgéppel, kapoccsal összetűzve
arra számítok, hogy a mozgás és a mechanikai feszültség miatt idővel a
kapcsok kijönnek a helyükről, sérülést okoznak szőnyegben, lábban.

Kézenfekvő a ragasztás.

6-8 padlólap szélességben már ragasztottam felületet, de attól tartok,
hogy ha ilyen blokkokat készítek, nem lesz egyenes a széle, és a blokkok
összeillesztésénél csúnya és kellemetlen rések maradnak. Ebből
következik, hogy vagy egyben ragasztom, aminél megoldhatatlannak látom
az összeszorítását, vagy egy 6-8 darab széles blokkhoz a ragasztó
megkötése után újabb 6-8 darabot hozzáragasztok, megfelelő hosszúságú
támasztó darabokkal befeszítve az oldalfalhoz, megvárom, amíg megköt a
ragasztó, s.í.t. Utóbbi esetben gondot okoz, hogy az "oldalfal" csak egy
a padozathoz ugyan jó erősen rögzített deszka, de nem vagyok benne
biztos, hogy kibírja az összeszorításhoz szükséges feszítőerőt.

Ki mit gondol arról, hogy a vázolt paraméterű viszonylag egyenes
hajópadló lapokból az első módszer szerint összeragasztott blokkok
várhatólag mennyire lesznek görbék, és az illesztésüknél esetlegesen
kialakuló réseket mivel lehetne kitölteni?

Esetleg más megoldás?

Köszönettel
pi

U.i.: Triviális megoldás a dupla padló, miszerint a csak lazán egymás
mellé tett padlólapokra (ami tkp. sűrű párnafának tekinthető) keresztben
és egyenként szorosan illesztett padlólapokat szegezek. Ez dupla
mennyiségű anyagot és sok vágást igényel és 2cm-t elvesz az amúgy is
csekély belmagasságból (tetőtér), ezért szeretném elkerülni.