[Epitesz-barkacs] fúrógép tokmány

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Ápr. 10., Sze, 14:54:10 CEST

> tarthatnék, így nem tudom letekerni. Már szét is kaptam a fúrót, de
> akkor sem volt rögzítési lehetőségem. A nagy fogaskereket nem merem
> erősen megfogni a vízpumpafogóval, mert sérül a fogazat.

Ha van akkora satud, amibe be lehet fogni a fogaskereket, akkor csinálj neki
vastagabb (minimum 2mm-es) alulemezből satupofát, és abba bátran befoghatod a
fogaskereket, nem fog megsérülni. Aztán érzéssel lehet tekerni. Ez jobb, mint a
helyén hagyva nyúvasztani, mert akkor csak néhány fog vesz részt a nyomaték
átvitelében, így meg a szembenálló fogak közül egy oldalon is több. A csapágy
rész se lesz igénybevéve.

Ha úgy érzed, hogy túl nagy nyomaték kellene a megindításához, ha nincs a
tokmányban műanyag alkatrész, a melegítés akár 200+ fokra is jó szolgálatot
tehet, a töredékére csökkentheti a megbontáshoz szükséges nyomatékot.