[Epitesz-barkacs] postaláda

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2013. Aug. 4., V, 23:22:49 CEST

Sziasztok!

Vajk javaslata tökéletesen bevált! A körfűrészt megfosztottam a hasítóéktől, beállítottam a szöget (csak 45 fokig lehetett), teljesen felemeltem a fűrészlapot és pillanatszorítóval rögzítettem a talpat. Ezután óvatosan belesüllyesztettem a körfűrészlapot a fába. A még szorítóval megfogott talp mellé rögzítettem egy vezetőlécet, feloldottam a talp megfogását, és kézből előre-hátra bevágtam a téglalap széléig. Itt történt egy sajnálatos baleset, mert nem voltam elég óvatos a hátrafelé húzással (ami ugye nem egy normál üzem) és a második vágásnál felszaladt a gép, egy néhány centis csúnya felületi vágást ejtve a fán. Megpróbálom majd befoltozni, csak még nem tudom, hogyan. Bár az is lehet, hogy a barna pác miatt nem lesz olyan feltűnő. Mindenesetre nagyon bosszant, hogy elkapkodtam.

A körlap által hagyott maradék vágását vasfűrész lappal csináltam, és éles vésővel nagyon szépen ki tudtam szedni a rövidebb oldalt.

Ami probléma, hogy a deszkák feszültek, és a körfűrészlap megégette a vágási felületet. Mint említettem, a vágás 45 fokos, éppen szálirány és bütü(?) közt félúton, és az akác olyan rohadt kemény lett a felületén, hogy sem fémreszelővel, sem ráspollyal nem tudom érdemben megmunkálni. Nehezen is férek hozzá, nem tudok rendes erőt kifejteni rá, a reszelők meg úgy elcsúsznak rajta, mintha be lenne zsírozva. Tapintásra is nagyon sima és csúszós a felület. Ahogy nézem, ha naponta 1 órát kapirgálom, amikor már nem süt oda a nap, akkor talán egy hét alatt eltűnne a feketeség. Leginkább attól tartok, hogy nem tudom végig párhuzamosan tartani a reszelőt, és domború lesz a felület. Még töröm a fejem azon, hogyan lehetne rendbehozni másképp. Vagy előbb lekenem, hátha elfedi azt is a pác.

Üdv
pi