[Epitesz-barkacs] Tolókapu kerékvezetőguruló cső

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Aug. 18., V, 16:53:16 CEST

Zsolt wrote:

> És ha tömör gumis kerekeket tennék az aljára ? csak 1 métert kellene
> vezető sín nélkül gurulnia a kiskapu előtt, utána akárhány megvezető
> lehetne. Biztosan mindig félre menne ...? Mert hát persze ha már lúd

Szerintem, ha jó merev a kapu alja, azaz oldalirányban semmi hajlás, kajlulás
nincs, akkor simán átmegy az 1m-en anélkül, hogy félremenne.
Ez a szögvas mellett szól. A kerekek lehetnének némileg nagyobb szögvas
befogadására alkalmasak, a megérkezési helyen meg a szögvasnak kissé lejjebb
kéne kezdődnie, mintegy be kéne fordulnia a talajba, aztán a kerék szépen
beletalál. A bevezető rész elég, ha csak kb 10-20 centi. A személybejárónál a
kerekek a levegőben lennének, nem kell gumi. Tehát kissé lejjebb kéne lennie a
betonnak ezen a részen, vagy a szögvasnak kell magasabban lennie a nagykapus
részen.