[Epitesz-barkacs] dugulás elhárítás

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2013. Aug. 21., Sze, 18:40:21 CEST

Szia!

Hasonló gondjaim vannak nekem is. Régi, nem is saját építés, padló és
erkély alatt megy végig a cső, amíg nagyon nem muszáj, nem bontom ki.
Amióta visszaszorult a kézi, forróvizes, sokmosogatószeres mosogatás,
legalább évente kell tisztítanom a lefolyót. Sajnos a 10 méter hosszú
spirál éppen nem ér el a végére, ezért is jöhet vissza ismétlődően a
probléma. 50-es csőben, kicsi lejtéssel, legalább 2 könyök van, egyiken
elég nehezen megy át a csőgörény. Én 6-8 éve vettem egyet kb. 8e
forintért, de ami előtte volt 5 méteres olcsó, vékony spirál, az semmit
sem ért, és nemcsak a hossza miatt.

A mosogató alatt betettem egy "Y" elágazást, a kifelé fordított ferde
ágába dugót nyomtam, a biztonság kedvéért még egy 2 és feles szigetelt
rézdróttal keresztben lefogattam a karimához, így ha tisztítani kell,
csak kézzel oldom a rézdrótos megfogást, kihúzom a dugót, és mehet bele
a csőgörény, közben a függőleges ágban a mosogatóból forró víz folyik
le, hogy elmossa a kilazult dugulást, és azt is látom, ha esetleg
megtelt a cső és el kell zárni a csapot. Az "Y" elágazás természetesen
tokos kivitelű legyen, gumitömítéssel.

Legalább kétszer végig kell tolni intenzív tekerés és oda-vissza
húzogatás mellett. Ebből is látszik, hogy kétemberes feladat. A spirált
munka közben feszesen kell tartani, mert ha összeugrik, nagyon könnyen
görbül, és akkor rövidesen használhatatlan lesz. Én a cső mellett ülve,
egy kiszuperált törölköződarabbal fogom meg a spirált, egyrészt, mert
csúszik, másrészt, mert a forró víztől az acél is forró lesz,
harmadrészt a kívül levő rész mindig tiszta marad, nem kenem össze vele
a lakást. Már bejáratott technológia, csak elhatározás kérdése, hogy ha
nagyon hosszan hallom a "kortyogást" néhány liter víz leeresztése után,
akkor érdemes egy tisztítási projektet elindítani.

Üdv
pi