[Epitesz-barkacs] Kátyúzás

Zsolt epitesz1 at telectronic.hu
2013. Feb. 9., Szo, 08:48:10 CET

> Alig 5 perccel előtte olvastam:

A cikk a teljes realítást írja le.
Sokszor egyébként csodálkozom, hogy miért kátyúznak azon az úton ahol az 1
m2-re jutó lyukak száma legalább 3. (erről a Hofi jutott eszembe:
Magyarországon az 1 főre jutó bunkók száma 2 :)))
Annyi idő és energia mintha kihoznának egy aszfaltmarót és aszfaltozó gépet
ami ugyan lehet, hogy 20%-al többe kerül, de a végeredmény egy újonnan
készített sík útfelület, szemben a javított útfelület elképesztően göröngyös
ócska minőségével.

Azt viszont én figyeltem meg, hogy vannak útszakaszok amik 30-40 évesek és
semmi bajuk.
Ezeknek a színük is egy kicsit más és a felületét megnézve semmilyen apró
lyukak nincsenek rajta.

A frissen készített új útszakaszoknál viszont láttam azt, hogy a felületük
ugyan sík, de a benne lévő kőörlemény  a kevés felhasznált anyag miatt
szinte lyukacsossá teszi az aszfaltot helyenként, amit a téli fagy egyből
tönkre tesz és 1-2 év múlva az újonnan készített út már szétmegy.
Ez gondolom az anyag kispórolása és a nem megfelelő tömörítése miatt
következik be.
Hát még ezen is lenne mit fejleszteni, mármint nem a gépeken hanem a profit
maximalizálás és a minőség egyensúlyán.

zsolt