[Epitesz-barkacs] Vajon zárlat?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Jan. 9., Sze, 14:38:47 CET

Vajk Fekete wrote:
> en meg lekotnem a traforol a szekunderrol a mindent. ha igy ki
> kinyomja a biztit, akkor tuti zarlatos es keszen is vagyunk.

Nem jó. Ha 1,6A táján van a névleges árama, vagyis bő 300VA-es a trafó, akkor
azt igen valószínűtlen, hogy lágyindítás nélkül be lehet kapcsolni ekkora biztin
keresztül.

Nekem is volt egy kütyüm, amit rendelésre csináltam (mindegy, mi volt a cél),
abban egy 250VA-es toroid volt. Még 10A-es biztin át is nem volt biztos, hogy
sikerül bekapcsolni. Ezért meg kellett oldanom, hogy ellenálláson át bekapcs,
aztán néhány periódus elteltével ellenállás relével rövidrezár.

Itt valami hipersil mag lehet a leírás alapján valszeg jókorára gerjesztve, a
probléma ugyanaz.