[Epitesz-barkacs] kerti szivattyú teljesítmény

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
2013. Júl. 1., H, 11:30:20 CEST

Szia,

Egy par tetel, hatha sikerul osszerakni belole:

1. a szivattyunak van egy teljesitmenygorbeje. Ennek a ket veget adjak meg
alapbol. Tehat egy szivatty, ami 4m3/h es 8m emelomagassagu, azt ugy kell
erteni, hogy 8m emelomagassag eseten epphogy csordogal a viz, es 0m
emelomagassag eseten 4m3/h. A ketto kozott meg valami, nem linearis, hanem
pupos, tehat linearisnal lassabban esik az elejen a szallitas a magassag
novelesevel.

2. egy kulso szivattyu altalaban hosszabb eletu mint egy buvar. de kell
hozza szuvocso, labszelep, miazmas. ha nincs neki akna, akkor nem tudod
otthagyni.

3. az un. jet szivattyukat nem kell legteleniteni.

4. a slag ellenallasa nyomasesest okoz, a slag hossza atvalthato
emelomagassagra. a nyomaseses aranyos a hosszal, es a viz sebessegevel
(vizhozammal) is! Hirtelen ilyen szamot talaltam, hogy 100m 3/4-es kpe cso
az 0.7bar (azaz 7m emelomagassag!) nyomaseses 20l/perc eseten. Neked 50m-ed
van, de a gumislag sokkal rosszabb mint a fenyes sima kpe cso. 50m-re mar
megfontolando asni el csovet, es csinalni masodik kerticsapot.

Ezekbol az jon ki, hogy a felcolos slagot elfelejted, az 50m 3/4-es slagon
20l/perchez saccolunk 0.5bar nyomasesest. (20l/perc kell hogy ne und szenne
magad locsolas kozben, meg ezzel is egy ora egy m3 vizet elpacsazni). plusz
4m emelomagassag hogy feljojjon a viz. Ergo neked kell egy szivatttyu, ami
tud 9m emelomagassagot 1.2m3/h vizhozam mellett.

Ez teljesen barati, kb a legkisebb kerti szvatyu is tudja.

Vajk