[Epitesz-barkacs] video szerkesztő

gyapo gyapo at freemail.hu
2013. Júl. 10., Sze, 17:58:26 CEST

> Pont ez az amit nem értek.
> Ha behívok egy avi-t akkor van valamilyen video és audio kódolása.
> Mi az ami miatt nem tudja ugyanolyan formában vissza írni ?

A filter miatt. Ha a video menüpontban a direct stream copy-t
választod, akkor nem dekódol, nem kódol, csak vág és ment. De ekkor
nem működik a filter. Ha valamit módosítasz a videón, pl. most
fejreállítod, akkor nem a kódolt formátumon végzi el, hanem
kicsomagolja, elvégzi a műveletet, és vagy kiírja tömörítetlenül, ez
történt az első esetben, amikor a nagy file-t kaptad, vagy be kell
csomagolni, ahhoz meg codec kell. Ha nincs az oprendszerbe telepítve
az a codec, amivel az eredeti video van kódolva, akkor nem tudja
előállítani ugyanazt a formátumot.

> Kb mint a goldwave.

A goldwave sem tud pl. mp3-ba menteni, ha nincs letöltve hozzá a
codec.

> Behívok egy mp3-at szerkesztem majd save.
> Nem kérdez, nem okoskodik, hanem visszaírja ugyanolyanba.

Nem. Kiteszi temp wav-ba (1 órás beszéd kb. 1 GB), és onnan
konvertálja a kért formátumra _ha_ van hozzá codec.

> Ezt miért nem tudják a video programok ?

Tudják, ugyanígy működnek. Talán annyi különbséggel, hogy egy 2 órás 1
GB-os h.264 kódolású filmet nem fog dekódolni teljes terjedelmében,
mert nagy eséllyel nem fér rá a wincsire, hanem valahogy blokkokkal
megoldja a végiggörgetést.
Töltsd be az eredeti videót, majd file - file information és ott látod
a video és audio codec-eket. Aztán nézd meg a video - compression
menüpontban, hogy látsz-e ott ilyen codec-et. Ha igen, akkor
kiválasztod és az f7 úgy fog működni mint a goldwave, ugyanabban a
formátumban menti.

Üdv.: gyapo