[Epitesz-barkacs] Szunyogirtas

Zsiráf zsiraf at mylinux.hu
2013. Júl. 12., P, 13:15:42 CEST

2013. július 11. csütörtök 21:52:34 keltezéssel Hofferek Attila feladótól
alábbiakban idézett levél érkezett drótpostán:
Hali!

> Tehát azt állítod, hogy attól lesz allergén egy virágpor, hogy a virág, mely
> termelte, milyen légszennyezettségi körülmények közt nőtt?
Nem, de a légszennyezésnek köze van hozzá, bár a másik oldalról.

Már sok évvel ezelőtt olvastam, hogy városban élő emberek esetében fennáll a
veszély, hogy a benzingőz elvékonyítja az orrnyálkahártyájukat. (Más
problémákat is okoz, de most maradjunk ennél a konkrét dolognál.) Ez oda
vezet, hogy az orr érzékeny lesz a legkisebb, ártatlan porszemre is. A
szervezetnek ezt a reakcióját nagyon sokszor keverik össze a tényleges
allergiával.
Ezek mellett hihetetlen mennyiségű vegyi anyaggal élünk együtt, amelyek
többségénél fogalmunk sincs az emberi szervezetre gyakorolt hatásukról.

Tehát a dolog messze nem olyan egyszerű, hogy egy piros szem, vagy csöpögő orr
láttán kapásból allergiát kiálthasson az ember.

jókat:
 .~.
 /V\
/( )\ Zsiráf