[Epitesz-barkacs] garazs/muhely villanyszereles

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Júl. 19., P, 15:02:24 CEST

Vajk Fekete wrote:

> A parapetcsatornat ismerem, de azt derekmagasan szokas vezetni, az egy
> elegge ertekes hely egy muhelyben. Ott lehet a gepeket a falhoz tolni
> hogy ne legyenek utban, asztal, stb.

És ha ugyanezt magasra tennéd, de úgy, hogy még a földön állva el tudd érni? Ha
jól sejtem, eleve nem valami ménkű magas az egész. Kb 2 m magasra simán fel
tudsz nyúlni, ha pl a konnektorba kell valamit bedugni.

Amúgy még egy ötlet, én megvalósítottam:
Van valami asztalféle biztos, amin alapvetően dolgozol majd.
Mindenféle kézi gép szokott kelleni. Én ennek a (nálam) satuasztalnak az
oldalára a munkaoldal felőli részére felraktam pár csoprotos konnektort, így
most van valami tizenvalahány lyuk, amibe bele lehet dugni a különféle kézi
masinákat. Szinte mind tele van. Egy közös kanóc megy belőlük egy konnektorba,
amiből villámláskor simán kihúzom a dugót, és így csoportosan vannak
leválasztva.

> Majd mutatok fotot.

Jó, megnézem (megnézzük).

Keresztezés: szerintem, ha bármilyen kábelcsatornából megy mondjuk egy hálózati
feszre, egy meg mindenféle jelvezetékekre párhuzamosan, akkor annak nincs nagy
meló vonzata, hogy keresztezéskor a beton azon a részen meg legyen vésve, és ott
a másik csatorna alatt bújjon át az adott vezeték. Még védő valamit is lehet rá
tenni. Pl az a műanyag spirálféle utólag is rárakható a szükséges darabon, nem a
vége felől kell ráhúzni. Nem tudom sajnos, mi a neve, de egész jól véd
mechanikai behatások ellen, és összefogja a madzagokat, akármennyit.

Végülis ennek vagy hasonló védőrétegnek a felhasználásával, ha van hely, a másik
kábelcsatorna kábeleivel keresztezve is átvihetők a vezetékek vésés nélkül is.
Meg szóba jöhet egy elválasztó lemez berakása is, ami annyiban tér el a
bapattintott, kiesést gátló lemeztől, hogy ez kábelcsatorna-hosszirányban lehet
nagyobb.

A keresztbe menő vezetékeknek nem simán bevágást kell alkalmazni, hanem kis
helyen bevág, aztán hosszában csinálni fészket a kábelcsati oldalában, így az
átvitt vezetékek nem akarnak kiesni. (Nem tudom, mennyire érthető, lerajzolom.)

A non-text attachment was scrubbed...
Name: keresztez1.gif
Type: image/gif
Size: 2429 bytes