[Epitesz-barkacs] postaláda

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Júl. 25., Cs, 22:53:58 CEST

Pataki István wrote:

> Az oka prózai: qrva nehéz a kapu, ha vissza is tudom tenni, másnap
> nem biztos, hogy föl tudok kelni ...

Van egy jó módi nehéz ajtók, kapuk le- és felrakására.

Kb sejted, hol a súlypontja. Oda kell egy laposvas vége alá, ami egy fadarabon
fexik fel még, ettől a másik vége felfelé áll. Itt lábbal lenyomod, és
felemelődik a mázsás dög is egész könnyen, lejön a zsanérról, elfordítod a
vason, aztán leereszted. Egyedül is megy, és ugyanígy vissza is.

Persze aztán, ha nem tudod magát az ajtót-kaput odébb vinni, akkor kell
segítség, de a leszedés-felrakás jobb segítség nélkül szinte.

Biztonsági ajtó (belül valszeg csupa vas) levételét és felrakását csináltam
valahol így, csak lestek.

Az ajtó el tud fordulni a laposvason, a laposvas meg a támasztékfán, így a
zsanérhoz precízen be lehet játszani, aztán erőlködés nélkül leengedni.