[Epitesz-barkacs] favagas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Jún. 16., V, 14:52:13 CEST

szlretro wrote:

> Hogy mennyire, azt az is alatamasztja, hogy en azonnal nekialltam
> rajzolgatni. :))) (na nem mintha ez annyira szamitana ;) )

:-) Én is rajzoltam, és ha már, akkor egy ilyen elvi valamit itt közzé is
teszek.

Nem jók az arányok, csak az elvet mutatja.

Az él épphogy pár mm-t hatolna a fába, utána ütközik az él tövénél lévő
vastagabb rész.
A belül lévő tömegnek kell dominálnia. A forgáspontokat körökkel jelöltem, a
rudakat meg csak egy vastagabb vonallal. Máshogy is lehet persze vezetni és
rögzíteni ezeket a pontokat. A lényeg, hogy az elfordulás viszonylag kis átmérőn
történik, ezért a csapsurlódás nem nagyon játszik szerepet. Na aztán lehet
tűgörgős csapágyakkal is játszani, azok bazi erőt tudnak átvinni, motorok
hajtókarjaiban is alkalmazzák.

Nézegettem amúgy a fa-acél közti surlódási tényezőket is, hát nem olyan vészesen
nagy. Szóval akárhogy is, nagy megtakarítás nem várható, tehát az nem, hogy majd
egy 3 éves gyerek ráejti véletlenül a fél méter átmérőjű tuskóra a szerkezetet
(nem ezt, bármilyet) 20 centiről, és ettől kettéhasad. :-)

Vagyis a rönkhasító gépi megoldások, amikről itt már bőven volt szó rengeteg
videó belinkelésével, nem fognak ezektől kiszorulni.

A non-text attachment was scrubbed...
Name: hasito.gif
Type: image/gif
Size: 3432 bytes