[Epitesz-barkacs] fodem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Jún. 21., P, 21:37:13 CEST

Vajk Fekete wrote:
> Most epitem, kuldjek kepeket?

Jöhet ezerrel.

> A jelszavak az egyenes retegrendu jarhato teraszteto es a forditott
> retegrendu jarhato teraszteto.

Vagyis ezek alapján lehet keresgélni a neten?
Itt nem nagyon nagy felületről lenne szó, és a lejtés nem biztos, hogy annyira
szimpatikus. Bár lehet, hogy az a másfél százalék nem vészes.

> Nagy vizvalaszto, hogy szukseg eseten lehessen rajta jarni, vagy
> rendes eletter, pl terasz mint nalam?

Mivel ezt nem én fogom használni, nem tudom, az egész még csak gondolati szinten
áll, illetve az illetőnek van már némi pénze az átalakításokhoz. Ezt a
tetőteraszt, mint lehetőséget, én vetettem fel neki. Aztán lehet, hogy annyira
nem is érdekli. Az szempont lehet, hogy az alternatíva egy sík födém, és fölötte
egy lejtős tető, és persze valahova kell szigetelés is, és hogy ez a drágább-e,
vagy az egybe szerkezetű sík vagy enyhén lejtős födém, amin lehet, hogy csak
néha kell járkálni.

> A masik sarokpont az epuletfalhoz csatlakozas, ott fog mindenkepp
> beazni.

Ezt egyszerűbb feladatnak érzem: a falba bele kell mászni rendesen, ott valami
lemez felfelé fordul, és a falon lévő vakolat vagy burkolat erre mintegy rálóg.
Ennek a részletei is még kidolgozandók, de itt a fal még nincs hőszigetelve,
szóval ide jöhet 10-15 centi hungarocell, ez a födém meg nyugodtan bemenet a
hungarocell alá, és ott tetszőleges magasságig felmehet valami vízszigetelő
lemez.

> Az enyemet forditott retegrendnek hivjak. Monolit fodem 1.5%
> lejtessel,
> ezen ketreteg gitumenes nehezlemez, azon xps hoszugeteles, azon
> drenlemez,

Mi az a drénlemez? Ez képes arra, hogy az akármilyen okból oda jutott vizet
kivezesse oldalra?

Amúgy nem értem, miért lejtős a teraszod. Sokkal kellemetlenebb lesz használni,
mintha sík lenne. Ráraktok pl egy asztalt, aminek vagy megfaragod a lábát, és
mindig ugyanúgy kell álljon, vagy legurul róla minden, ami tud gurulni. A székek
is kellemetlenek lesznek. Nincs olyan megoldás, hogy mégis lehessen majdnem
vizszintes?

Azért sem értem, mert ha pl hó van, ami ugye olvadozgat, akkor is simán tud
torlaszt képezni, tehát pocsolya simán lehet. Akkor meg?

> azon ragasztva geotextil hogy a friss beton ne tomje el a drenlemezt,
> azon
> vasalt izombeton (vizzaro adalek 1500/m3), azon kenheto szigeteles,

Szóval ez egy olyan beton, ami hétszentség, hogy nem reped meg, tök egybe van,
ezért van vasalva, és a vízzáró adalék azt jelenti, hogy már maga is képes akár
medencefalként is funkcionálni, ha azt építenének belőle?

> azon
> folyekonyagyazatu csemperagaszto+csempe. Utobbi lenyege hogy egy
> vekony
> folyos ize, amit lehuznak, es belecuppan a csempe, nem csikos, nincs
> alatta
> sehol levego, nagy feluleten fogja es a viz nincs hova menjen. Ez egy

Ez egy más terület, kb ugyanaz a feladat, mintha bármilyen  más betonra akarna
valaki valamilyen burkolókövet rakni anélkül, hogy felfagyna, nemde?

> erosen tulbiztositott retegrend, pedig meg lett egyszerusitve az
> epitesz eredeti elkepzelese rendesen.

Neki mi volt az elképzelése?

> A falcsatlakozashoz is leirhatom az elemeleti tuti megoldast is, meg
> azt is ami nekem lesz.

Jöhet mindkettő!