[Epitesz-barkacs] fodem

Vajk Fekete vajkhu at gmail.com
2013. Jún. 21., P, 22:19:35 CEST

Ha a fal egy szerkezet a fodemmel, es egymashoz kepest nem fognak mozogni,
akkor tulkepp nem tul nehez a feladat.

Vannak meg olyan megoldasok, ahol nincs ragasztott csempe. ilyenkor az xps
felett van vizszigeteles pl pvc-bol, azon dren, es utanna kavics, abba
agyazva pl beton burkololapok. Ilyenkor a feluletnek nem kell lejtes, mert
nem lefolyik rola a viz, hanem belemegy, es belul a drenlemezen jon ki. A
felulet lehet pl fa is, most piszok meno.

Drenlemez: tojastarto, pogacsaslemez. Egy muanyag lemez, amin 8-10-20mm
dudorok vannak, ez eltartja a felette levo cuccot, igy lesz egy legres ahol
kifolyik a viz meg kiszellozik a para.

A masfel szazalek eleg komoly lejtes, a legfelso beton kedden keszul, lehet
kicsit csalunk vele, nem egyenletes vastagsagu lesz, visszavesz a
lejtesbol. A nagy lejtes a drenlemeznek kell, hogy sok meteren is rendesen
kozlekedjen benne a viz.

Nekem a tervezo maniaja volt a kavicsbaagyazott burkolat, es ala
szurobetont irt (csak nagy kavics van benne, mint egy szivacs, atesik rajta
a viz) ala meg 20mm drenlemezt, meg meg masik drenlemezt. Aztan pl az elen
ezeknek a dren retegeknek ki is kellene valahol csurogni, meg en tuti
rendes csempet akarok.

Azert szep m2-enkenti arat ossze lehet legozni, a vegen a 8-10ezer forintos
csempe nem is nagy tetel.

Vajk