[Epitesz-barkacs] rezes téma

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2013. Jún. 26., Sze, 08:10:59 CEST

Sziasztok!
Misi!

Gondolom azért akarsz réz réteget rá, hogy a vas nem érintkezzen a
párlattal és nem esztétikai szempontból.
Milyen vastag ar a vas fedél? Attól tartasz, hogy kilyukad?

Annak idején a '60-as évek vége felé, amikor a boltokban megjelent az
alumínium kukta,
abból készítettek pálinkafőzőt. Ennek a teste alumínium volt. A tetején egy
vas csöcs, amin a szintén vas
súlyszelep volt. A súlyszelep helyére húzták a rézcsövet, ami a hűtőspirál
volt.
Ott nem okozott problémát a vas.
Vagy a pálinka esetében ugyanúgy elkerülendő a vas, mint a borkészítés
során?
Vagyis a vas károsítja a terméket azzal, hogy beleoldódik?

Van egy olyan ötletem, hogy valamilyen festékkel lehetne lezárni a vas
felületét.
Zománcozás, vagy egy autófestő műhely, ahol ráégetik.
De, hogy ezt hol és hogyan, arra nincs ötletem.
Mennyire elfogadható ez a számodra?

De biztos lesz, akinek a réz bevonásra lesz útbaigazítása.

Üdv. Tibi