[Epitesz-barkacs] rezes téma

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2013. Jún. 26., Sze, 09:41:18 CEST

Sziasztok!
Attila!

A rézeleje, feltételezem, a kék színéről kapta a nevét.
Ugyanis kékeszöld színe van. De láttam hivatalosan kifőzetett
törkönypálinka alján is,
a 20 l-es fehér marmonkanna alján 1-2 dl kékes valamit.

Szóval egyrészt a rézcsövek oxidációja során keletkező vegyület és a
metilalkohol alkotja a rézelejét.
Vagyis ha rozsdamentes anyagból készült a pálinkafőző, akkor is van olyan
része, amit
nem szabad a pálinkához hozzárakni, hanem másképp kell, vagy lehet
hasznosítani.
A metilalkohol miatt tilos meginni!
Én például ablakmosó folyadéknak használtam egyszer régen.

Üdv. Tibi