[Epitesz-barkacs] házi vízellátó

Pataki István pataki.istvan at freemail.hu
2013. Május. 2., Cs, 00:48:34 CEST

Sziasztok!

Én is csináltam itthon egy "légrugót" (2+ méter hosszú 2"-os függőleges
cső, tetején légbeeresztő csappal) a WC öblítéshez, amit így sima
golyóscsappal oldottam meg. A látszólagos egyedüli felhasználási
indokkal szemben valójában az elsődleges cél a hirtelen elzárásokból a
hálózaton keletkező "ostorcsapásnak" is nevezett hirtelen
nyomásnövekedés megakadályozása volt.

Nem tudom azonban, hogy a víz fölötti légtérben nem telepedhetnek-e meg
esetleg káros, mérgező mikroorganizmusok, ezért a visszafolyást a
hálózatba egy visszacsapószeleppel akadályozom meg.

Felújítás során úgy hozta a sors, hogy erről a leválasztott szakaszról
kellene (lenne sokkal egyszerűbb) továbbvinnem a vizet a konyhába, de
nem merem megtenni a fentebb jelzett nemtudásomból eredő aggodalmam
miatt.

Van erre alapom, vagy ne törődjek vele? A ballonos kiegyenlítő
tartállyal ilyesmi - gondolom - nem igazán fordulna elő.

Köszönettel
pi