[Epitesz-barkacs] házi vízellátó

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2013. Május. 1., Sze, 23:37:21 CEST

kiegészítés gyanánt:

kb az alsó 1/4 magasságában egy kis csapot ki lehetett nyitni,
és első feltöltéskor amikor a víz odáig elért, akkor elzárták a csapot,
és onnantól kezdve a felette levegővel  volt a "nyomólégüst"

ha nagyon sok levegő oldódott fel a vízben, vagy a levegő elszivárgott,
akkor egyre kevesebb levegő maradt benne, és tartálytetőig a vízszint
megemelkedhetett

ha nem volt a tetején (olyan autószelepféle) szelep, akkor áramtalanítás,
majd az oldalsó (kb alkó 1/4 magas) csappal leengedték a vizet, így
megint onnan feltöltődött levegővel, csapot elzár, kialakult a
"nyomólégfeltöltés"
újra áramot kapott, aztán megint ment rendesen

tehát nyomásmérő és autópumpa, autógumikompresszor hiányában is életre lehetett
kelteni "ősidőkben"