[Epitesz-barkacs] házi vízellátó

Orbán Mihály minyu at freemail.hu
2013. Május. 1., Sze, 21:44:18 CEST

Régi hidrofor tartálynál pont a levegő a kulcs. Ahogy a szivattyú tolja
bele a vizet, a tartály felső részében összesűrűsödik a levegő. Ez, mint
egy rugó, nyomja ki a vizet a tartályból a csap kinyitásakor, míg le nem
csökken addig a nyomása, hogy a nyomáskapcsoló bekapcsolja a szivattyút.
kisebb mennyiségü víz kivételnél akár többször is meg lehetett nyitni
úgy a csapot, hogy a  szivattyú nem kapcsolt be.
Régen, mikor még a házunk erről volt ellátva, időnként plusz levegőt
nyomtam bele pumpával, így ritkábban kapcsolt a szivattyú.

Misi