[Epitesz-barkacs] Hőmérséklet

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 2., Cs, 23:58:20 CEST

Zsolt wrote:
> Az egész csak azért érdekel, mert tavaly is így 36 fok meg úgy izé...
> Nálam tavaly egyszer volt 31 fok a hőmérőn.

A rózsavölgyben későn kel a nap, és hamar nyugszik.
Na meg a felmelegedett talajról, ha az ferde, felfelé kúszik a meleg levegő.

Sokszor tapasztaltam, hogy sétálok itt az egyik utcában, ami lemegy meg följön a
Péterpál utca végénél, és egyértelműen érezhető, hogy az ember belesétál a
hidegebb levegőbe, a túloldalon meg kisétál belőle. Amit meg érezni is lehet, az
nem 1-2 fok, az tuti. Ha hidegebb volt, szinte fáztam a "lavórban", a két végén
meg minden rendben volt.

Ezek alapján az se meglepő, ha a völgyekben a köd nehezebben oszlik fel. Simán
lehet, hogy a Rózsavölgyben olykor akár tizen-huszonméter vastag is lehet a
hidegebb levegő.

> Szóval akkor örüljek, hogy nálam ennyivel hidegebb van ? :)

Ha azt szereted jobban, akkor igen. Télen pl nem biztos, hogy ez öröm, többet
kell fűteni. :-)