[Epitesz-barkacs] Hőmérséklet

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2013. Május. 3., P, 08:04:50 CEST

Sziasztok!

Hőmérőkkel különben szívtam én is. Van egy digitem, amiről azt gyanítottam,
> kb. egy fokkal kevesebbet mutat a ténylegesnél. Vettem egy analógot
> (fémspirálrugóst). Azt hozzáállítottam egy hivatalosan kalibrálthoz.
> Hazahoztam, és mit tapasztaltam? Nem egy fokkal többet mutat, mint a
> szerintem lefele csaló digit, hanem egy fokkal még kevesebbet!
>
> Ed

Ez a hőmérő kalibrálás is csak azon a hőmérsékleten biztos, amelyiken
kalibrálva lett.
Persze, ha szerencséd van, akkor egészen kicsi, észrevehetetlen hibája van
a hőmérődnek más hőmérsékleten is.

Nekem van egy alkoholos hőmérőm, ami a háztól 5m-re egy meggyfán lóg.
Összevetve az időkép hőmérsékleteivel, arra jutottam, hogy valahol 0-5
Celsius alatt 2 fokkal kevesebbet mutat
mint a pontosnak elfogadott. Ilyenkor meg az általam elvárt hibahatáron
belül van.
Ilyenkor árnyékban, mert levele van a fának, míg télen a Nap is rásüt
(esetleg) mégis kevesebbet mutat.

Üdv. Tibi