[Epitesz-barkacs] Belso hungarocell

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 6., H, 12:58:58 CEST

Érdekes probléma adódott családtag frissen bérelt lakásában.
A ház úgy épült, hogy a liftes lépcsőházat teljesen körbeveszik a lakások. A
gépháznak jelentős a hője, és nincs, vagy nem jól van megoldva a hő elvezetése.
Mostanában, hogy még mindig nincs kánikula, a lépcsőház felső részén a 3-adik
emeleten már simán megvan 35 fok is. A lépcsőházzal közös falon meg jó sok hő
bemegy a lakásba, ami miatt ott meg 30 fok van.

Megoldás a belső hőszigetelés. (Split klíma nem rakható fel, a homlokzaton nem
engedélyezett.)

Arra nem tudtam tippet adni, hogy a kész hőszigetelésre, tehát a hungarocellre
hogy lehet a legegyszerűbb, de mégis elfogadható módon tapétát rakni. Kell
feltétlen valami gipszkartonozás? Mi a jó megoldás?

Asszem két megoldás van a hőszigeteléssel kapcsolatban, mármint az utóéletére
vonatkozóan: Vagy elfogadja a tulaj, vagy leszedeti kiköltözéskor, és akkor
helyre kell állítani az eredeti állapotot.

Arról nincs infóm, hogy mekkora falfelületről van szó. Lehet, hogy télen jól
jönne a nem szándékolt fűtés, de azt nehezen tudom elképzelni, hogy
felrakható-leszedhető-felrakható... módon készüljön el a szigetelés. Vagy mégis
lenne erre is mód?

Már nagyon kiestem ezekből az építkezős megoldásokból, lehet, hogy ma már, mint
annyi mindenre, erre is vannak nagyon frappáns, korábban elképzelhetetlen
megoldások.