[Epitesz-barkacs] Belso hungarocell

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 6., H, 14:52:28 CEST

Varga Tibor wrote:
> A hőmérséklet különbséget meg lehet mérni?
> Mert tényleg felesleges kiadás lehet, ha elég kicsi a lépcsőház és a
> lakás közötti hőmérséklet különbség.

Hát most elég kicsi, csak 5 fok szellőztetés nélkül. Na de jön a kánikula is!
Ha sikerül a hőszigetelés, meg valami mobilklímát is be akarnak szerezni, akkor
a különbség akár 10-15 fok is lehet. A mobilklíma üzemeltetési költsége se lesz
kicsi, ha marad ez a tetemes fűtés.

Érdekes módon a többi lakó nem ágáll a ménkű forró lépcsőház miatt. Lehet, hogy
megszokták. Kánikulában lesz ott akár 40-45 fok is, igaz, csak másodpercekig
kell tudni elviselni.

Azért el tudom képzelni, hogy ha csinálnak 25 fokot a lakásban, és 45 fok van a
lépcsőházban, és továbbra is ezt a 25m2-t tételezzük fel, azt nem lehet
mobilklímával bírni egykönnyen (kb 5 kW).