[Epitesz-barkacs] két váltókar egyesítése?

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2013. Május. 13., H, 19:35:45 CEST

jhidvegi <jhidvegi at gmail.com> írta, 2013.05.13.:

> összevissza
> kellett volna rángatnia a kormányt. Szerintem hétköznapi ember volt, nem

az enyhe emelkedő esetén is belejátszik, hogy az aznapi nitroglicerin adagomat
bevettem-e vagy sem, ez visszahat az áttételekre is, és igenlassan már rángatom
is a kormányt

> Ekkor jönne Mágus, aki feltenne egy gyorsító áttételt, amin egy lendkerék
> van...
> :)

:-)  egy kis 5kg-os "nokedli" lendkerékkel
"A harckocsik elektromos indítása télen -20 fokos hidegben igen nehéz
volt, ezért a Turán harckocsikba inerciaindító berendezést is
szereltek. A szerkezet lényege az volt, hogy egy 5 kg tömegű
lendkereket kézi erővel , nagy áttétel mellett felpörgettek 10 000-es
fordulatszámra, majd a lendkerék fogaskoszorújához csatlakoztatva
indítani lehetett az erősen lehűlt motort. Ezzel a szerkezettel a 18
t-ás harckocsit mintegy 5 m-el lehetett továbbmozdítani. "
120kg össztömegnél ez 18000/120x5 = 750m továbbmozgatás lehetne :-)

német repülőgépmotornál is, orosz helikoptermotornál is bevált az 5kg :-)