[Epitesz-barkacs] muhely vilagitas

Cser Tamas maguspr53 at gmail.com
2013. Május. 14., K, 03:16:38 CEST

Acs Gabor <levlista at e8e.eu> írta, 2013.05.14.:
> Úgy tudom, a fehér búrás is eléggé sok UV-t bocsát ki, de majd szóltok,
> ha tévedek.

A háztartásokban is használatos fénycsövek higanygőzzel vannak töltve, mely UV
fényt (253,7 nm) bocsát ki magából. Az UV fény gerjeszti a fénycső
falán lévő fényport,
ami a látható fényt adja. Természetesen az UV fényt a fénycső üvege
nem engedi át

a higanygőzösökről is emiatt a fénypor miatt kellett az üvegbúrát leszedni,
lereszelni, hogy UV kvarclámpa legyen belőle