[Epitesz-barkacs] muhely vilagitas

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 14., K, 08:49:02 CEST

Acs Gabor wrote:
> Úgy tudom, a fehér búrás is eléggé sok UV-t bocsát ki, de majd
> szóltok, ha tévedek.

Végülis lehet, nincs infóm. Viszont az izzólámpa is bocsát ám ki UV-t!
Van egy tök mezei reflektorom, levettem azt a kb 5-6 mm-es üveget az elejéről,
és ezzel szoktam a P20-as nyákokat megvilágítani. Pár perc alatt megoldja. A
kvarclámpához sokkal több idő kellett. Elgondolkodtató. Lehet, hogy azért van az
a vastag üveg, hogy visszafogja a halogénizzó UV fényét?

Végülis a wolfram 2500 fok körüli hőfokú, miért ne lenne neki UV is a
spektrumában, mint hőmérsékleti sugárzónak?

Szerintem a szabad ég alatt sokkal-sokkal több UV éri az embert, mint akár
egyik, akár másik fényforrás alatt.