[Epitesz-barkacs] két váltókar egyesítése?

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 14., K, 13:11:21 CEST

Cser Tamas wrote:

> akkor lehet, hogy én nem vettem észre egy infomorzsát:
>
> szóval mit szól egy indítóakku ahhoz, ha több indítózás végén 11Voltra
> lekornyadva ráküldesz 20C delejt "gyorstöltés gyanánt"? mert az 1/10C
> "normális" töltéshez képest 200x erővel töltöltöd?

Itt most bicikliről volt szó, ahol ilyen durva töltés szóba se jöhet. Különben
is, az aksikat nem lehet ám akármekkora árammal tölteni! Ha ráküldöd a pl
12V-osra a 14,4V-ot, ahogy az autók is általában teszik, messze nem jön létre
pártíz ampernél nagyobb áram. Szóval a 20C meg ilyesmi lehetetlen, vagy sokkal
nagyobb fesszel, és durva teljesítményű áramforrással lehetséges csak.

Biciklinél meg emelkedőn kijön belőle mondjuk 150W, azaz kb 10A, lejtőn lefelé,
ha teker az emberke, kb hasonló nagyságú árammal van töltve. Gond egy szál se.