[Epitesz-barkacs] kaputelefon kábelcsere

Hofferek Attila hofi at soka.co.hu
2013. Május. 15., Sze, 19:28:57 CEST

2013.05.15. 19:11 keltezéssel, Palasik Sandor írta:
> Üdv!
>
> Beleszaladtam a fenti problémába. A földszinti bekötődoboztól a kapuig
> megy egy tíz eres kábel és egy ideje fogynak benne az ép erek.
> Gondolom, hogy valami korrózió vagy trehány módon toldották meg
> valahol. A lényeg, hogy eljutottunk a -1 tartalék érig. :-(
>
> Elméletileg tudom, hogy a régi kábellel be lehet húzni az újat, de
> kíváncsi volnék a buktatókra. A hossz kb. 20 méter és közben átmegy
> két bekötődobozon, úgyhogy egyszerre legtöbbet tíz méteren kellene
> behúzni, viszont nem egyedül ez megy a csőben.

> [...]

Ha egyik felin megmozgatva a másik felin mozog, és van hozzá elég
tartalék valamelyik oldalon,
akkor azt az 5-10 cm-t el tudod húzni a másik oldal felé, akkor nem
esélytelen a dolog.

Ne egyből a másik vezetéket húzd be vele, hanem egy annál véknyabb
behúzószálat, és
és ezt a behúzószálat kenjed bőségesen kenőszappannal, amikor megy
befelé a csőbe.