[Epitesz-barkacs] vedofoldeles -> villámvédelem

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2013. Május. 21., K, 16:18:32 CEST

Előfordult már, hogy a koax dugót úgy dugtam be a tv hátulján lévő
aljzatba, hogy
ujjal kitapogattam a helyét. Aztán, amikor az ujjam összekötötte az aljzat
külsejét és
a dugó külsejét, meglepődtem, hogy rázott.
Volt, hogy látható szikrát is tapasztaltam, amikor ugyanezt nem ujjal,
hanem szemmel
segítettem.

Egyébként én úgy gondolkodtam, hogy ha valami ráz, akkor azt szabad
csatlakoztatni
a védőföldhöz.
Másképp fogalmazva, ha kézzel hozzáérhetek két különböző potenciálon lévő
fém
dologhoz, akkor ajánlatos azokat azonos potenciálra hozni.
Márpedig a konnektor védőföldjéhez is hozzá tudok érni és a modem oldalán
lévő
koax csatlakozó külsejéhez is.
UTP adatátviteli kábelnél már más a helyzet, vagy a ritkábban használt FTP
kábel esetében szintén.
Ott nehezebb hozzáférni ilyen, a jel szempontjából hideg vezetéknek.

(Ez utóbbi annyiban különbözik az UTP kábeltől, hogy van árnyékolása és
ipari környezetbe
tervezték.)

Üdv. Tibi