[Epitesz-barkacs] vedofoldeles -> villámvédelem

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Május. 21., K, 14:26:05 CEST

Varga Tibor wrote:

> Aztán rájöttem, hogy valószínűleg a konnektor potenciálja került olyan
> messze a koax potenciáljától, amit
> nem tudott elviselni a router. Fogtam egy krokodilcsipeszes vezetéket
> és a koax csatlakozójánál
> összekötöttem a koax külső részét a védőfölddel.
>
> Abban reménykedek, hogy így nem tud olyan messzire kerülni egymástól
> a két potenciál, amit nem tud
> elviselni a router.

Látod ez az, amihez érteni kell. Én nem tudtam, hogy ilyet szabad a kábellel
csinálni. Sőt, kicsit filózva rajta, lehet, hogy ha többen is csinálnának ilyet,
akkor a különböző háztartásoknál fellépő pl készülékzárlat esetén jókora áramok
folyhatnának az árnyékoláson, igaz, csak pártíz V-ról lenne szó. Az éren viszont
nem folyna esetleg áram, tehát az a pártíz, esetleg 100V megjelenne a készülék
bemenetén az árnyékolás és az ér között. Ha ezt elviseli, minden rendben.
(Villámnál ez a fesz jóval nagyobb lehet.)

Szóval mitagadás, én továbbra se tudom, hogy kell az adatkábelek villámvédelmét
megoldani, ha nem is a direkt becsapástól, de a beindukált fesztől. Remélem,
beválik ez az összekötős módi.