[Epitesz-barkacs] vedofoldeles -> villámvédelem

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2013. Május. 21., K, 11:24:30 CEST

Sziasztok!

2013. május 21. 10:11 jhidvegi írta:

> , az UPC koax kábellel nyomul. A szomszédnak olyan van, és nem igazán
> elégedett vele. Persze nem szokta húzgálni, de majd lesz belőle ráfagyás
> peches esetben. Hacsaknem azért nem lesz, mert a villamos hálózatot tartó
> oszlopokon fut 1-2 méterrel a 400V-os kábelek alatt. Ezért nem nagyon
> valószínű, hogy ilyen helyen a villám a koaxot taláná meg. Viszont a
> házakba bemenő tizenméteres szakaszok már védtelenek. Na aztán lehet, hogy
> a büdös életben nem találja meg a villám a koaxot.

Nálunk a Tarr a kábeltévé szolgáltató és az internetet is tőle vesszük.
2 éve egyik vihar alkalmával tönkrement a saját routerünk.

A tv alapból ki van húzva ilyenkor a konnektorból és a koax is a fali
csatlakozóból.
A Tarr modeme és a routerünk viszont nem.
Szóval miután tönkrement, addig nézegettem, gondolkodtam, hogy vajon miért
ment
tönkre, amikor a szomszéd utcába csapott be a villám és nem túl közel.

Aztán rájöttem, hogy valószínűleg a konnektor potenciálja került olyan
messze a koax potenciáljától, amit
nem tudott elviselni a router. Fogtam egy krokodilcsipeszes vezetéket és a
koax csatlakozójánál
összekötöttem a koax külső részét a védőfölddel.

Abban reménykedek, hogy így nem tud olyan messzire kerülni egymástól a két
potenciál, amit nem tud
elviselni a router.

Üdv. Tibi