[Epitesz-barkacs] Szt. Endre figyelmébe

hozso_001 at freemail.hu hozso_001 at freemail.hu
2013. Május. 22., Sze, 13:55:08 CEST

   Én pár éve készítettem egy ilyen tápot. :D

   Szeretek barkácsolni. Ehhez kellenek ugye gépek. Viszont
azok drágák. Hobbinak (nekem) legalábbis. Nálunk minden
vasárnap van bolhapiac. Na, ott viszont lehet olcsón venni
akkus cuccokat. Ezeket persze pontosan azért adják olcsón,
mert vagy meghalt benne az akksi vagy nincs is benne. :D
Na meg Vatera és egyéb árverési oldalak is igazi kincsesbányák.
:D

   Nos, a lényeg, hogy fogtam egy 12V/50VA-es lámpatrafót,
ezt beleraktam egy PC táp fém dobozába. Egyenirányítás és
egy halom pufferkondi és kész. Illetve mégsem, deluxe funkcióként
tettem bele egy egyszerű kis áramkört, ami túlterheléskor
adott idő után lekapcsolja a trafót, nehogy leégjen. Adott idő
után pedig újra bekapcsolja. Így rövid ideig nagy árammal is
terhelhető a táp. Messze nincs olyan erős, mint akkuról járatva,
de használható.

   Ennél jobb megoldás lehet egy PC tápot befogni a feladatra.
Az sokkal könnyebb. Már ha valaki hordozni akarja vagy létrára
akar vele mászni. Én válltáskaként akasztanám a vállamra. Sőt!
Tovább megyek: válltáskaként akkutelep. Mondjuk szabvány
AA akkukból összerakva. És akkor meg is van az univerzális,
hordozható akkumulátor. A sorbakapcsolt akkuk számával
beállítható a szükséges feszültség. De hogy ezek hogyan bírják
a nagyáramú kisütést??? :D Hm... párhuzamosan kötni
több köteget... csak bírja az ember pénzzel... :D

     Üdv.: Horváth Zsolt