[Epitesz-barkacs] felelevenítés

Orbán Mihály minyu at freemail.hu
2013. Május. 26., V, 23:18:23 CEST

Sziasztok!

Még áprilisban tettem fel egy kérdést a listán, ami után rendesen el is
beszélgettünk különféle dolgokról. A gondom, hogy az eredeti kérdésemre
nem kaptam választ. ( hacsak nem akkor jött válasz, mikor este a
negyedik fröccs után olvastam és ezéert nem emlékezem rá  ;-) )
Ezért aztán bekopiztam újra a szöveget. Továbbra is a bekötés módjára
tett javaslatok érdekelnének.

Misi

1970-es években beszerzett házi vízellátó rendszer (hidrofor) tartályát
tettem le a pincébe a kutam mellé. Egy kinyílt tartályu, ezáltal tönkre
ment "modern" házi vízmű szivattyúját állítottam be mellé. A tartályt
lepróbáltam kitakarítás után, semmi baja. A takarítás is azért kellett,
mert valami egér szerü valami fészket hordott bele a lezáratlan beömlő
nyiláson át. Hozzá kell tennem, hogy évek óta száraz helyen volt
tárolva. Nem érte víz,  vagy   20 éve.
Most még nincs teljesen összerakva, mert azon agyalok, hogy úgy kössem-e
rá a vizet, mint anno, vagy úgy, mint a mostani kis tartályosokra.
Tudniillik régen a szivattyú tolta a tartályba vizet, fölül meg
sürítette a levegőt. A hálózat csak a tartályon keresztül jutott vízhez.
A mai kis tartályok csak arra valók, hogy érezzék a nyomás esést és
kapcsolják a szivattyút. A víz közvetlen a felhasználási hely fele megy,
majd a csap elzárása után egy vékonyabb csövön termeli fel a nyomást a
tartályban.

Misi