[Epitesz-barkacs] M8 önzáró anya rö?==?ISO-8859-2?Q?gzítése lemezre

jhidvegi jhidvegi at gmail.com
2013. Nov. 8., P, 16:36:17 CET

> olyan túlfeszültséget, amiket a 20-30évvel ezelőtti Hajdú mosógép
> röhögve elviselt, az olyanok simán el tudnak halálba vinni TV-t,
> routert, modemet, stb.,   és meggyőződéaem, hogy a beazonosíthatatlan

Szerintem már volt róla szó. Az ilyenek ellen 270V-os varisztorokat kell
alkalmazni fázis-föld, vagy fázis-nulla vonatkozásában. Ezek 400V-on vágnak
mindkét irányban. Berax a hálózatba több helyre ilyeneket, és ezeket a nem
direkt forrású (nem közvetlen villámcsapás eredetű) tüskéket könnyedén leszedik.
Nem drága dolgok, párszáz Ft-ból ki fog jönni. Ne a pici, 8-10mm-es példányokat
keresd, hanem a nagyobb, kb 10Ft-os méretűeket.