[Epitesz-barkacs] Alternatív fűtés

Varga Tibor vargat61 at gmail.com
2013. Nov. 19., K, 14:07:24 CET

Sziasztok!
Dávid!

1 erdei köbméter az kb 1m x 1m x 1,70m
Én úgy számolok, hogy az kb 60q akác, vagy vegyes kemény (tölgy, gyertyán,
köris)

Nincs mérlegem amin lemérhetném.
Összevágva kuglira és rakásba rakva volt, hogy 7m3, de volt hogy 8m3 volt.
Ha jól emlékszem, de ha itt marhaságot írtam, akkor bocs.
Amiatt volt a nagy eltérés, hogy a teherautót mennyire és milyen fával
rakták meg.
A görbe a teherautón több helyet foglal el és kuglira vágva jobban
"összeesik".

A Gemenci Erdőgazdaságnál rendelem, fuvarral került 83eFt-ba.

A cserépkályhának, szerintem jobb a hatásfoka és jobban el lehet zárni a
levegőt, mint az én kandallómnál, ahol szinte nem szabályzom a levegőt.
Vagyis ugyanúgy van amikor normál módon ég, vagy parázslik.

Ilyenkor begyújtáskor 1 diszperziós vödörnyit rakok be. Ami belefér és ami
a fül
alá fér. Aztán már nem biztos, hogy rakok rá.
De a gyerekszobákban és a fürdőszobában a gáz fűt.

Kb 50-60 m2-t fűtünk a kandallóval normál üzemben. Mondjuk hétvégén délelőtt
a konyhát nem kell. :-)

Üdv. Tibi

2013. november 19. 11:38 Tanács Dávid Szilveszter írta, <